Cancer Bats - Bears, Mayors, Scraps and Bones

Znáte to! Někdy je prostě den blbec. Nic nestíháte, všechno spletete, život se vam prostě hroutí. Jedu na biku a řeším si ním vnitřní bolest. Trestám tělo dřinou, potem. Při každém záchvěvu úzkosti zamáčknu slzy a přidám, ať to víc bolí!!! Už nemůžu, ale bolest celého těla nějak pomáhá. Pomáhá tím, že cejtím, že pořád žiju. A tak si to prasím městem jako o závod. Vidina pozdního příjezdu na zkoušku s kapelou se mi nezamlouvá. V tom si  vzpomenu na videoklip French Immersion od Cancer Bats! Podvědomě sunu ruku do kapsy a zapínám novou desku od Cancer Bats. Přidávám volume a přistihnu se, že jedu jak prase. Dávám to přes červenou! Mám k tomu duvod. Po zkoušce mě čeká stejná štreka na koncert v Columbia Clubu a právě Cancer Bats je kapela kvůli které tam jdu!
Seru na recenze na netu! Tohle je osobní. Viděl jsem je skoro na každém turné a pokaždé to byl nátěr. Bylo úplně jedno, jestli hráli utajenej koncert v Jelení, kam přišli všichni ti, kteří nechtěli platit přepálenou cenu ve Futuru za hlavní kapely. Nebo to naprali do ksichtu emokids co se přišli kouknout do Futura na Funeral For Friend.
Když byli pražští Flowers For Whores ve studiu, naběhla tam partička těchhle Kanaďanů a zařvala pár backing vocals. Od toho momentu a následného koncertu v Jelení jsem tuhle kapelu neopustil. Vlastně mě pohltila! Zkonzumovala! Jejich vtipný videa a špinavej rock and roll s metalovým stoner zvukem je přesně to, co potřebuju v denních dávkách. Navíc zpěvák má fakt osobitej projev, kterej se dnes těžko hledá v záplavě stejně produkovanýho zpěvu ve třech známých polohách.
Jaká je nová deska? Možná se vám bude zdát jemnější, ale to je jen zdání. Možná ustoupil do pozadí stoner zvuk aby vyplavaly na povrch jemnější nuance a detaily. Zvuk je ale přesto pořád špinavej a smrdí punkem. Rozhodně tam nenajdete okamžitej hit, jako byl Hail Destroyer. Tohle není prvoplánová deska. Ale k sakru, tohle je přeci třetí deska! Kdo chce slyšet znova to samé? Chlapíci používali custom made zesilovače při nahrávání basy i kytar. Do popředí se sune basa. Jay do ní nekompromisně mlátí! Tohle je první deska, na které nahrával baskytaru basak a ne kytarista. I když vlastně Jay předtím hrál na kytaru v jiné kapele. No každopádně hodně rychle pochopil rozdíl mezi kytarou a basou. A taky pochopil, že to není jednodušší hraní jednoho tónu místo akordu. Je to precizní hráč, hraje silově ale přesně. Ví, že dobrej tón vymáčkne z baskytary, jen když se pořádně opře do strun! Ne jak většina přiteplenejch (teď nebrat homofobně prosím) šampon kluků z deathcore kapel. Tam mám spíš pocit, že jsou tam do počtu a v produkci není slyšet basa skoro vůbec. Jay má osobitej styl a jasnou představu o zvuku. Jeho otřískané First Act baskytary nabídnou dřevitej středobasovej zvuk, který jde hned rozpoznat.
Chce to čas. Nezahazujte to po prvním poslechu! Zabořte se do zatím nejosobnějších textů, jaké si můžete přečíst v podání Liama a třeba najdete něco společného s tímhle neustále pozitivním chlapíkem! A pak se třeba vydejte na koncert. Tam proběhne vaše poprava! Já to nevydržel! Ty zkurvený znuděný německý ksichty. V průběhu Hail Destroyer se rozebíhám, lezu na vyšší podium, beru útokem Jayův mikrofon, zařvu refrén a mizím stage divem v davu! Bilance? Tři mladý holky (asi poprvé na koncertě) na zemi. U merchu si stěžují, že to bylo hrubé a nečekané. Jednu jsem ukecal ať to při setu Dillinger Escape Plan zkusí a dá stage dive! Nejdřív se ostýchá, pak tam vyleze a skočí! Samozřejmě se jí nic nestane a okamžitě pochopi, že se může v pitu cítit jako doma. Je jí tak 17 a zná Cancer Bats určite z MySpace nebo Youtube. S chutí to s Liamem sledujeme. Opakuje to ještě třikrát a mě je jasný, že přijde i na příští koncert Bats, stejně jako já! Já si ale taky do té doby pořídím všechny jejich nahrávky v originálu. Budu upřednostňovat poctivej asfalt pro ten pravej zvuk a vůni papírového obalu!
Příjemným bonusem se stává vtipné DVD u CD verze. Dozvíte se, že třeba Scott (kytara) žije v přívěsu, když není na turné. Já mu to sežral i s návnadou! Faktem ale je, že přívěs patří jeho kámošovi a on si z nás vystřelil! Jo, a abych nezapomněl! Udělali cover Beastie Boys - Sabotage a k němu luxusní video! To je taky součástí DVD. Úplně to pak završí live set z kterého stříká pot. Nemám co vytknout!
9/10

9/10

Články autora Mikita