Skywalker - Late Eternity

Skywalker - Late Eternity

Od roku 2017 a EP Sugar House uběhla dlouhá doba a Skywalker se vrací na scénu s albem Late Eternity. S vydáváním singlů začali před necelými třemi lety s písní Ignis, ve které
“našli svůj zvuk”. Dál jsme dostali dalších šest singlů. Já rád vypíchnu svůj nejoblíbenější Away a Every Grief, který se dostal do mnoha světových playlistů na Spotify,
například Best Metal Songs of 2020.

Deska je naplněná skvělými hosty od začátku do konce. Na singlu číslo 2, Justify Me, je Kassim Auale z bohužel již nefungující kapely Alazka, na singlu číslo 5, Setting Stone, jsme mohli slyšet Flo Salfatiho z Landmvrks a na písni Sand God Connora Halliseyho z Our Hollow, Our Home. Z českých luhů a hájů dále najdeme na přebalu desky u písně For You / Through You zpěvačku Zeu. Ani to ale není všechno, protože na albu můžeme slyšet i back vokály Kašpiho z Glad for Today a Radka Polánského z Marked as an Enemy.

Spektrum je asi nejlepší způsob popisu alba. Na písních jako je For You / Through You a Justify Me se dostávají do lehkých vod skoro až popu, přes easy-corové Every Grief nebo Setting Stone, až po čistokrevný bomby v podobě Away a No Leader. Tímto si každý v albu najde to, co si chce poslechnout. Po hudební stránce to je skvost. Skvěle provedený mix a master, na úrovni, kterou má málokterá česká kapela. Muzikantsky je vše precizně zahrané, žádná přehnaná sóla v průběhu celých písní, ale silné riffy, mohutná basa a skvělé bicí.

Zpěvově je to dle mého názoru velký posun pro Honzu. Screamy jsou stále skvělé, jak je známe z minulých desek, ale konečně slyšíme víc čistých vokálů, což je dle mého názoru dobře a cesta dobrým směrem. Podpora takových hostů to posouvá ještě na vyšší úroveň. Další silnou stránkou jsou texty. Od podpory LGBT komunity na Justify Me, odkazy na skvělý film Martina Scorsesse na stejnojmenné písni Cape Fear, kritika náboženství v Sand God a to není všechno.

Na konec můžu už jenom napsat, že se čekání vyplatilo a doufám, že budou kluci pokračovat, dostane se jim ještě většího světového úspěchu a občas se staví s nějakým koncertem i sem, do Česka. Deska si nezaslouží nic jiného, než 10/10. Pokud chcete kluky podpořit v těchto těžkých časech, můžete si objednat na jejich stránkách vinyl, tričko nebo ponožky. Na fanouškovské skupině na Facebooku naznačili, že bude i CD. Jinak samozřejmě o půlnoci na Spotify a ostatních platformách.

NAPSAL: .michal

Články autora Matty Vaněk

Howard Jones se v 50 letech vrací s druhým albem Light The Torch!