Reportáže
FOTOREPORTÁŽ: Kontroverzní Tommy Cash a jeho potemnělá show vyprodali Roxy!

Dovolte mi, abych článek začala "poděkováním" tomu nepřebernýmu množství náctiletejch individuí, která se prostě za každou cenu musela cpát úplně dopředu, aby tam pak mohla odpadávat a omdlívat jak mouchy na toxickym lejnu. Ono taky vypít flašku vodky před koncertem a potom přežít v tom neskutečným vedru, co v Roxy panuje, není úplně jednoduchý, já to chápu. Ale přece jenom, pokud chcete umírat, tak někde daleko ode mě, kde to pak třeba případně nebudu muset řešit, díky. Já byla ráda, že jsem ve svejch kluzkejch prstech a upocenejch dlaních udržela telefon, abych natočila aspoň pár záběrů svýho nejoblíbenějšího estonskýho boha. Do toho jsem tam ještě musela zachraňovat omdlívající a naprosto zbytečný existence, plus držet svůj batoh, rozmrkávat z očí RedBull s vodkou, kterej se mi samozřejmě vylil úplně celej do obličeje hned potom, co jsem se dostala pár metrů k pódiu, a navíc jsem se snažila ustát dloubání lokty do žeber od uječenejch lolitek. Já nevim, jestli jsem už na ty přední řady fakt stará, nebo jenom ztrácím na odolnosti. Pravděpodobně od každýho trochu.

Ale přesuňme se k pánovi, kvůli kterému jsme do Roxy všichni přišli! Tommy Cash, milovaný, nenáviděný a dozajista nepochopený estonský rapper, který se vryje každému do podvědomí svým přízvukem, zjevem a nezaměnitelnými klipy, na které se jednou podívat nestačí. Možná ani dvakrát. Rodák z Tallinu nám včera přijel ukázat, že doopravdy umí předvést kvalitní show a není to jen bizarní srandista, kterému je úplně všechno jedno a ve svém volném čase se prohání na koňském spřežení a objednává si meníčka z McDonalds. Právě naopak, já bych si klidně troufla říct, že je to buďto génius a nebo za ním stojí opravdu kvalitní tým lidí, kteří ví, co dělají. Stačí totiž trošku chtít a žádnému oku, ať už zkušenému nebo ne, nemůže uniknout, že všechno, co Cash dělá, je účelné a propracované. Podle mě to je fakt král a včera jasně prokázal, že si korunu zaslouží!

Během úterního večera jsme se dočkali písní z nového alba jako třeba X-Ray, ale i starších stálic, např. Euroz Dollaz Yeniz. Za mě Tommy odvedl skvělý výkon, nebylo nic, co by mi vyloženě vadilo. Jediné, co bych vytkla, byla světla. Projekce, která jeho show provázela, mi prostě a jednoduše nestačila a většinu koncertu byl Tommy tak nějak zahalen ve tmě. Alespoň jsme se v tom přítmí dočkali i jeho ikonických tanečních kreací a hudebního přídavků.

Na závěr bych jen chtěla zmínit, že pokud jste v úterý nedorazili a Tommyho alternativní tvorba vás přeci jen stoprocentně nezaujala, tak vám doporučuju shlédnout aspoň jeden z jeho poměrně surrealistických klipů, třeba Winalato, Surf či Pussy Money Weed. Dejte tomu šanci, stojí to za to. Jakmile tomuhle týpkovi přijdete na chuť, není cesty zpět!

Text: Monika Lobodášová

Články autora COREMUSIC

Poets of the Fall v Roxy aneb Básníci před mikrofonem!