REPORTÁŽ: King 810 přitáhli temnotu do Rock Café!

Po zdravotních problémech samotného Davida z Kingů se celý program dost zkrátil a tak jsme se nakonec nedočkali jeho projektu Yavid, který měl bejt třešničkou na dortu.
Nicméně podal skvělý výkon s celou kapelou a to palec nahoru! A my děkujeme Rock For People za netradiční zážitek!

Na koncertě jsme se po dlouhé době potkali s kolegy z Fakkeru nebo RockZone a vrhli jsme se na první kapelu Born New!
Born New nás velice překvapili, jejich show byla doslova destruktivní a dost nečekaná.
I přes menší účast na koncertě, tahle partička otevřela večer s pořádným stylem a velice bolestivými breakdowny. My se po chvilce museli přidat do pitu před stagí!
Tuhle partičku z USA si bez váhání příště dáme znova!

Druhou kapelou středečního večera byli Cabal. Sympatická partička z Dánska hrající deathcore s brutálnímy breakdowny. Jak to tak bývá neblahým zvykem, ze začátku koncertu trochu brzdil kapelu zvuk, především pak zvláštní nazvučení zpěváka. Naštěstí pan zvukař poměrně rychle vše upravil a my si tak mohli vychutnat Cabal v plné parádě. Chvílemi sice stavba songů i riffů značně připomínala Thy Art Is Murder, ale přeci jen v modernější a tvrdším pojetí. I přes nižší návštěvnost pod pódiem létaly všechny končetiny a show měla spád. Kluci se předvedou v Česku letos ještě na letošním ročníku Fajtfestu a určitě můžu doporučit zajít si na jejich set.

Po krátké pauze a dramatickém intru na stage dorazili headlineři King810. Naposledy se u nás předvedli na Never Say Die Tour, kde jejich vystoupení poněkud zapadlo, a já tenkrát odcházel se smíšeným pocity. Tentokrát jakoby šlo o jinou kapelu. Celý set se člověk nenudil a dokonce i bubenické sólo uprostřed setu bylo jedno z nejzajímavějších, co sem kdy na koncertě viděl. King se jen těžko přirovnávají k jiné kapele nebo vůbec žánru. Nejblíže by snad bylo označení teatrální blackened hardcore. Členové kapely nosí horrorové masky králů nebo jsou zahaleni do hábitů jak je tomu u spousty blackmetalových kapel. Co bych z celého koncertu vyzdvihl, tak jednoznačně zpěvákovi vokály. Ve všech polohách screamu naprosto nekompromisně a naléhavě vtahují posluchače do show. Zajímavostí jsou také odříkávané, možná až recitované části připomínající true crime podcasty. King810 rozhodně vyčnívají i v tak rozmanitém žánru, jako je metal a jejich show je skutečně zážitek.

Napsal: Matty a Filip

Články autora Honza Trávníček

Rob Watson z Lionheart: Náboženské výrazy jsou pro mě cesta jak lépe vyjádřit osobní pocity!