Reportáže
Rock For People v herním prostředí přineslo barvy do zašedlých dní!
Přejít na obsah

Rock For People v herním prostředí přineslo barvy do zašedlých dní!

Hudební branže se minulej rok ocitla takřka bez střechy nad hlavou. Místo zavřených klubů a zrušených festivalů se tak jejím útočištěm stal online prostor a kapely vzaly útokem obchody s elektronikou. Kdo zaváhal, v dubnu už webkameru nesehnal. Z počátku prvního lockdownu měly YouTube a Facebook koncerty svojí neopakovatelnou atmosféru, ale za chvíli pak kytaru z obýváku streamoval kdejakej Jarda a v záplavě všech těch online živáků přišla tak trochu divácká únava. Navíc letní rozvolnění nám dalo opět ochutnat kouzlo přítomnýho okamžiku a přímý sociální interakce, který do virtuálu naplno přenést nejde.

Koncerty v herním prostředí nebo alespoň s nějakými herními prvky ukázaly, kudy by se online koncertování mohlo ubírat dál. Ale pro kapely nebo agentury je to zatím pořád hodně neprobádaný a produkčně složitý prostředí. U nás se o rozšířenou diváckou interakci během online koncertu úspěšně pokusili Tata Bojs koncertem OnLive. Zahraniční festivaly Lovapalooza a Block By Blockwest postavily stage v Minecraftu, pozvaly spoustu kapel (například Knocked Loose, nothing, nowhere., FEVER333, 100 gecs nebo Pussy Riot) a diváci mohli být svědky nečekaně divokých kostičkových moshů.

Něčeho podobnýho jsme se včera konečně dočkali i u nás. Prvním tzv. gamifikovaným hudebním festivalem v ČR se stal Rock For People In The Game. Ve spolupráci se společností Confer-O-Matic postavili pořadatelé a programátoři herní kopii hradeckého areálu přesně tak, jak jej známe. Návštěvníkovi stačilo z pohodlí domova zakoupit vstupenku, stáhnout hru, vybrat si avatara, otevřít si doma pivo a v nedělní podvečer už se volně procházel po "letišti". Mohl objevovat skryté vtípky a minihry, koukat na videa, tančit, skákat, létat po areálu, psát zprávy, ale hlavně mohl potkávat svý kamarády a ve vymezených prostorách videochatovat, a to třeba i s náhodným kolemjdoucím. A pak jít společně třeba na koncert The Devil Wears Prada a běháním dokola napodobit circle pit. Chybělo snad už jen házení kelímkem do davu nebo vykřikování hlášek "Ruby! Hovno!" Všechna vystoupení zúčastněných kapel byla profesionálně natočena a připravena předem (nikdo snad neočekával, že budou plně live), ale živé vstupy z produkčního studia v Mall.tv a interakce s ostatníma postavičkama u stage tomu dodala punc speciálního okamžiku. Dokonce se uskutečnilo i tradiční focení u nápisu Rock For People a živá afterparty s Márdym a DJ Roxtarem.

Možná si říkáte, že nějaký běhání ve virtuálním areálu je banální blbost a že si jenom trapně hrajem na to, že jsme na nějakym festivalu. Ale v dnešní smutné lockdownové době je to opravdu hodně a pro mnohé návštěvníky možná včerejší večer představoval vytouženou injekci energie do dalších šedých týdnů bez společnosti svých přátel a známých. I proto si celej projekt i přes drobné technické bugy zaslouží respekt. A taky proto, že propojuje dva velký světy, který to stejně vždycky táhlo k sobě - tedy svět hudby a svět her. A ukazuje tak cestu, kudy se můžeme vydat dál.

Foto: Facebook Rock For People

Články autora Jiří Popelka

Brando's Eyes ve čtvrtek pokřtí své nové EPčko Tension!

Pokaždé, když jsem měl možnost vidět pražskou partičku Brando's Eyes naživo, nebylo pochyb, že na pódiu stojí čtveřice zkušených hudebníků,…

THOUSAND BELOW: Metalcore vychází z módy, každej riff už byl dávno napsanej.

Pokračujeme v prohrabávání starších složek, v rovnání minulosti, ve splácení nesplacených dluhů. V době, kdy pláčeme, že se k nám naše…