My Ticket Home

Po sedmi letech zpátky: My Ticket Home a jejich svobodný návrat k tvorbě!

Je pro nás velkou poctou přinést jeden z prvních rozhovorů s My Ticket Home po jejich návratu na scénu. Dozvíte se, jak kapela hudebně vyrostla, co se děje za oponou, a jestli se fanoušci mohou těšit na nové album – to vše v našem exkluzivním rozhovoru se zpěvákem Nickem!

For the 🇬🇧 English version, scroll down.

Ahoj Nicku, jsme rádi, že jsi nám dal možnost podívat se blíž na velký návrat My Ticket Home!
Mohl bys nám říct, co se dělo v době, kdy kapela utichla – hned poté, co jste vydali singl Through The Needle’s Eye?

Jasně, je milé, že to tak vidíš, děkuju. No, tehdy jsme už trochu stárli a začali se věnovat svým kariérám mezi turné. Nikdy jsme ale nechtěli přestat dělat hudbu společně, takže jsme vždycky věděli, že se k tomu jednou vrátíme. Myslím ale, že nám život dával najevo, že potřebujeme trochu osobně dospět. Je to vlastně docela vtipné, protože si myslím, že díky té pauze jsme teď jako umělci ještě vyzrálejší.

Všimli jsme si, že jste vytvořili jedinečnou kapelu Headcave, se kterou jste napsali parádní riffy a melodie. Jak došlo k tomu, že jste se dali dohromady s Nickem DePirrem z Night Verses?

MTH a Night Verses spolu hráli na turné v roce 2013, a od té doby jsme se s Nickem dobře seznámili, teď už se známe roky. Když se MTH začali zpomalovat, neměl jsem žádnou pořádnou hudební výzvu a začalo mě to dost tížit. Jednoho dne jsem viděl klip, kde Nick hraje novou věc, a hrozně mě to chytlo. Hned jsem měl v hlavě pár vokálních nápadů a začal poslouchat i další tracky, co vydával. Všechny byly fakt silný a já si říkal: Sakra, tohle by byla skvělá kapela! Tak jsem se rozhodl nahrát celou skladbu, abych si vybil energii, ale taky jsem tajně doufal, že se mu to zalíbí a bude chtít založit kapelu. Jednou v noci jsem mu poslal kompletně hotovej song, což bylo docela vtipný, protože jsme spolu rok nebo dva vůbec nemluvili. Druhej den mi zavolal a řekl: „Nechceš rozjet společnej projekt?“ A já na to: „Sakra že jo!“ Tohle demo se pak stalo skladbou Control na našem prvním releasu, takže to rozhodně stálo za to.

Upozadí se teď Headcave na nějakou dobu stranou, nebo se můžeme těšit třeba na živá vystoupení, nebo dokonce na nový materiál?

Na nějakou dobu ano, ale ne na dlouho. Mám před sebou spoustu práce na albu MTH, která mě nejspíš zaměstná na příští měsíc nebo dva. Jakmile to ale dokončím, pustím se do dokončení nového alba pro Headcave. S Nickem píšeme songy už poslední dva roky a máme asi 10 – 12 nevydaných skladeb v zásobě. Problém je, že se Nick ve svém hraní stále vyvíjí, a chce, aby nové skladby, které vydáme, odrážely jeho aktuální způsob psaní. Ale myslím si, že tam jsou pořád hodně dobré skladby, takže doufám, že je jednou vydáme.

Když se vrátíme trochu zpátky – u posledního alba My Ticket Home jste se vydali úplně jiným směrem a podle mě jste vytvořili jedno z nejunikátnějších alb, jaké jsem kdy slyšel. Jak se na něj díváš teď s odstupem?

Nejdřív moc děkuju, to je od tebe hezký. Je to vlastně vtipný, protože mám pocit, že většina lidí, co o naší kapele pořád mluví online, zmiňuje jako nejoblíbenější Strangers Only, ale rozhodně jsou i tací, kteří hodně chválí unReal. Já si ale myslím, že v naší snaze být tehdy jiní než zbytek scény jsme se na tom albu možná trochu moc odklonili od tvrdosti a agresivity. Přidat víc melodií a víc vyzrálosti do psaní písní byl skvělý pocit a hodně jsem tehdy vyrostl jako zpěvák, ale asi jsme si v těch skladbách mohli nechat trochu víc ostrosti. Na druhou stranu toho ale vůbec nelituju, protože hudba je vždycky momentka určité doby a na obě ty desky jsem dodnes hrdý.

Když už fanoušci pomalu ztráceli naději, že se vrátíte, začaly se na vašem Instagramu objevovat krátké ukázky – malé teasery. Jak dlouho jste návrat na scénu plánovali?

Jak už jsem zmínil, všichni jsme věděli, že jednou zase budeme chtít dělat hudbu společně, a myslím, že moje práce na Headcave v klucích vyvolala trochu produktivní žárlivost, haha. Když se nad tím zamyslím, Headcave pro nás bylo obrovským faktorem, protože mi ukázalo, že můžeš dělat desky v domácím studiu, udělat je co nejlépe a lidi to přijmou. Myslím, že dnes je to už skoro standard, že kapely nahrávají desky v domácích nebo poloprofesionálních studiích, ale tehdy jsme s tím ještě zkušenost neměli. Pro mě bylo dost osvobozující uvědomit si, že už nepotřebuješ 20 tisíc dolarů na album. Vždycky jsem byl v naší partě ten audio inženýr a cítil jsem se dost schopný nahrávat doma, ale věděl jsem, že si kluci z MTH budou muset zřídit vlastní malá studia, protože každý z nás žije v jiné části USA. Jakmile se nám to podařilo, začali jsme si posílat dema tam a zpátky – písničky pak začaly vznikat fakt rychle.

S novými singly jako Urethane, Tearjoint a posledním Nothing Lost jste se vrátili k agresivnějšímu zvuku, který fanoušci opravdu milují. Na co se teď můžou těšit – plánujete nové album?

Jo, dalším krokem je vydání plnohodnotného alba. Po osmi letech to fanouškům rozhodně dlužíme. Nejlepší na tom je, že jsem si jistý, že se dokážeme dostat do rytmu neustálého psaní a vydávání nových skladeb. Zdá se to dneska tak samozřejmé, vzhledem k tomu, jak lidi hudbu vydávají, ale pro nás je to hodně nové v porovnání s tím, jak jsme se pohybovali v průmyslu dřív. Co se týče zvuku, řekl bych, že album je pro nás spíš těžší a má víc metalový vliv. Hodně napumpovaných a tlumených riffů a mám pocit, že Marshal na desce opravdu posunul své bubnování na novou úroveň. Nikdy jsme předem neplánovali ani nediskutovali náš sound, ale tady to prostě působí jako přirozená směs tvrdosti a melodiky, která nás teď všechny baví.

A jak se pro vás celkově změnil proces nahrávání, když už uplynulo několik let od poslední desky?

Hlavní změna je, že teď všichni nahráváme doma. Osobně si myslím, že na této desce mám některé ze svých nejlepších vokálních výkonů, a je na tom něco velmi osvobozujícího, když si můžeš nahrávat vokály sám. Můžeš zkoušet šílené nápady a nemusíš se bát, že budeš vypadat hloupě. Když je něco špatně, prostě to smažeš a nikdo o tom neví, haha. Možnost svobodně riskovat mi hodně pomohla a myslím, že se to projevuje i v hudbě.

Váš návrat se také shodoval s obdobím, kdy se Warped Tour vrátilo. Kdyby vám nabídli účast teď, řekli byste ano?

Ve skutečnosti jsme na Warped Tour ještě nikdy nehráli, ale byla by to super zkušenost. Vím, že to dnes není úplně totéž, spíš jde o sérii festivalů, ale i tak si myslím, že je to skvělá příležitost, a kdybychom měli šanci, okamžitě bychom souhlasili.

Plánujete třeba vyrazit na turné po USA, nebo se někdy dostat i do Evropy?

To je těžká otázka, protože kdybychom si mohli dělat, co chceme, věnovali bychom se hudbě naplno a neměli žádné starosti. Ale všichni jsme starší, máme práci, manželky, děti a musíme to všechno nějak vybalancovat. Myslím, že realistická budoucnost bude taková, že budeme psát a vydávat co nejvíc hudby, dělat k tomu zajímavá videa a obsah a hrát koncerty, když to půjde. Hrát v Evropě by bylo fakt úžasné – minulý rok jsem byl na turné s Night Verses jako fotograf a během pěti týdnů jsem procestoval asi 20 zemí. Byl to splněný sen.

Ve vašem vlogu z prvního koncertu po 8 letech jste zmínili, že jste byli po show tak plní energie, že jste hned další ráno napsali novou skladbu. Je to jedna z písní, kterou jste teď vydali, nebo ne?

Ne, myslím, že ne. Pokud si dobře pamatuju, tahle skladba je zatím pořád jen demo, které jsem ještě nenahrál, ale všechny vokály už mám napsané a pravděpodobně z ní po dokončení alba bude singl. Jak jsem říkal, mým cílem je žít v takovém světě, kde napíšeme novou píseň, nahrajeme ji a zmixujem, a za měsíc nebo dva bude venku. Teď se to zdá tak jednoduché, ale průmysl ti dlouho podsouvá spoustu zbytečností, že je potřebuješ k úspěchu – a teď konečně chápu, že to nepotřebujeme. Jen my a naše hudba přímo k fanouškům.

Nicku, díky za rozhovor! Jsme opravdu rádi, že kapela pokračuje a že se můžeme těšit na novou hudbu – a těší nás taky, že Puke Rock je stále živý a ve formě!

Moc díky za tvoje otázky. Je úžasné, jak daleko hudba dokáže dosáhnout, co říkáš? Oba jsme na opačné straně planety, a přesto se díky hudbě dokážeme propojit. Miluju to.

Interview – Matty Vaněk a Nick Giumenti

EN VERSION

It’s a great honor for us to bring you one of the first interviews with My Ticket Home following their amazing return to the scene. Find out how the band has grown musically, what goes on behind the scenes, and whether fans can expect a new album – all in our exclusive interview with singer Nick!

Hi Nick, we’re glad you gave us the chance to take a closer look at the grand return of My Ticket Home! Could you tell us what was going on during the time when the band went quiet, right after you released the single „Through The Needle’s Eye“?

Sure thing, that’s kind of you to call it a grand return, thank you. Well, around then we were getting an older and starting to take up serious careers between tours. We never wanted to quit making music together, so we always knew we’d come back to it at some point. But I think life was telling us that we had some personal growing up to do. It’s funny too because I think we actually became better artists now by stepping away for a while.

We noticed you created a completely unique band, Headcave, where you guys wrote some incredible riffs and melodies. How did you end up teaming up with Nick DePirro from Night Verses?

MTH and Night Verses toured together in 2013 and we all became fast friends back then, so he and I have known each other for years. Around the time MTH was slowing down, I didn’t have any real musical outlet and it started to weigh on me. One day I saw a clip of Nick playing a new song of his and I was really into it. I had some vocal ideas right away and started listening through some the other tracks he had been releasing. They were all really strong and I was thinking to myself, damn this would be a cool band. So I decided to take my ideas and lay down a full song. Mostly cause I just wanted to get my energy out, but secretly I hoped that he would be into it and want to start a band for it. So I sent him a fully finished song one night, which was pretty funny cause we hadn’t talked in a year or two at that point. Then he called me the next day and goes “want to start a project together?” and I said HEEEELLL YEA. That demo also became a song called “Control” on our first release so it was very worth it. 

Will Headcave be put aside for now, or can we maybe look forward to some live shows or even new material?

It is put to the side for now, but not for much longer. I have a lot of work to finish for the MTH album that will probably keep me busy for the next month or two. But as soon as that’s done I’ll be finishing a new album for Headcave. Nick and I have been writing songs still over the past two years and probably have 10-12 unreleased tracks stacked up. The challenge is that Nick is constantly evolving his playing, so he wants the new tracks we release to be current to how he’s writing now. But I think there are song good songs in there still so I’m hoping they find their way to a release.

Going back a little bit – with the last My Ticket Home record, you took a completely different direction and, in my opinion, created one of the most unique albums I’ve ever heard. How do you look back on it now?

Well first thank you very much that’s kind of you say. It’s funny cause the vibe I get online is that most of the people who still talk about our band reference „Strangers Only“ as a favorite, but there are definitely those who speak highly of „unReal“ too. I think that in our desire to be different from the scene at the time, we turned away from our heaviness/aggression a bit too much on that album though. Adding in more melody and more maturity to the songwriting felt great, and I did have a lot of growth as a singer, but we probably could have kept a bit more edge in the songs. Having said that I don’t have any regrets about it, because music is always a snapshot of its time, and I’m still proud of both those records today. 

When fans had already lost hope that you’d return, little song snippets started appearing on your Instagram – small teasers. How long had you been planning your comeback to the scene?

Well as I mentioned, we all knew we would want to make music together again one day, and I think me working on headcave helped create some productive jealousy for the guys haha. Come to think of it, Headcave was a huge factor for us cause it taught me that you can make records in a home studio, make it as good as you can, and people will accept it. I think it has become somewhat standard now that bands are making records in home/semi professional studios, but at the time that was something we had yet to do. For me realizing that you don’t need 20k to make an album anymore was a pretty empowering feeling. I’ve always been the audio engineer guy in our group, and felt pretty competent recording at home, but I knew that since we all live in different parts of the US, the guys in MTH would have to get their own some studios up and running. Once we were able to that, and started sending demos back and forth, the songs flowed out pretty fast. 

With new singles like Urethane, Tearjoint, and the latest Nothing Lost, you’ve returned to a more aggressive sound that fans really love. What can fans expect now – are you planning a new album?

Oh yea, definitely dropping a full length record next. After 8 years we owe the fans one for sure. The best part is that I’m very confident we can get into a groove of constantly writing and releasing new tracks. It seems so obvious given how people release music these days, but for us it feels very new compared to the way we came up in the industry. As far as the sound, I’d say the album on the heavier side for us, and sort has more of a more metal influence to it. Lots of chugging and palm muted rifts, and I feel like Marshal really stepped up his drumming on the record. We never really plan or discuss our sound beforehand, but this just felt like a natural blend of heavy and melodic that we’re all into at the moment. 

And how has the overall recording process changed for you, since it’s been quite a few years since your last record?

Hmm, the biggest change is that we’re all recording at home for sure. I think for me personally this record has some of my best vocal performances on it, and there’s something very free and open being able to record vocals yourself. You can be free to try some crazy idea, and not worry about looking stupid. If it’s whack, you just delete it, and no one knows haha. Being able to take risks freely has helped me a lot and I think it shows in the music.

Your comeback also happened around the time Warped Tour made its return. If you were offered to play there, would you say yes?

That would be so rad. I know it’s not exactly the same now since its more a series festivals, but I still think its cool and I’d play it in a heartbeat if we get the chance.

Do you plan to dive deeper into the band again and maybe go on a U.S. tour or even make your way over to Europe at some point?

That’s a tough one, because if we all had our way we would be able to focus on music full time and not have a care in the world. But we’re all older and have jobs, and wives, and kids, and have to balance all those things. I think a realistic future is that we will write and release as much music as possible, make some cool videos and content for it, and then play shows when and where we can. Playing Europe would be so goddamn cool though, I went on a tour with Night Verse last year doing photography and crew for them, I got to see like 20 countries out there for 5 weeks and it was a dream. 

In your vlog from the first show after 8 years, you mentioned that you were so full of energy afterwards that you ended up writing a new song the very next morning. Was that one of the songs you’ve released now, or not?

No I don’t think so. If I can remember right that one is still a demo that I haven’t tracked yet, but I’ve got all the vocals for it written and it will likely be a single after the record is done. Like it said, my goal is to live in a world where we can write a new song, lay it down and mix it, and then a month or two later it’s out. It seems so simple now, but there’s a lot of fluff that the industry makes you think you need to succeed, and we’re finally realizing that we don’t. Just us going straight to the people.

Nick, thank you for the interview! We’re truly happy that the band is moving forward and that we can look forward to new music — and we’re also glad to see that Puke Rock is still alive and kicking!  

Thanks very much for your questions. It’s pretty amazing how far music reaches huh? We’re each on opposite sides of the planet and yet still get a connection together because of it. I love it. 

Interview – Matty Vaněk with Nick Giumenti